چهارشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۸۸

خون کم رنگ حسین درخشان

رکسانا صابری که به ناحق دستگیر و زندانی شده بود با اشاره وزیر امور خارجه آمریکا- خانم کلینتون - و با وساطت سوئیسی ها آزاد شد. هیچ کس نفهمید جرم او چه بوده و چرا دستگیر شده بود. کسی هم نفهمید چرا آزاد شد؟ مردم ایران شهروندان اسیر و زندانی در کشور خودشان هستند. آنها نه به اطلاعات دسترسی دارند و نه می توانند این اطلاعات را شخصا از طریق اینترنت و یا رسانه های دیگر به دست آورند.

حسین درخشان شهروند درجه دوم همین کشور است. اگر رکسانا به انتقاد از حکومت و توطئه علیه آن محکوم شده بود، حسین درخشان نزدیک به دو سال در حال تعریف و تمجید از حکومت و تبلیغ و پروپاگاندا برای خامنه ای و احمدی نژاد بود. رکسانا چون پشتیبانانی گردن کلفت دارد، سبیل حکومت را می چرخانند و مجبورش می کنند که برخلاف خواسته اشان او را آزاد کنند. حسین درخشان کسی را ندارد. دل به احمدی نژاد و خامنه ای خوش کرده بود که پوچ از آب درآمدند. هنوز هم با توجه به فرمان احمدی نژاد مبنی بر بررسی پرونده رکسانا و حسین درخشان کسی تره برای حسین خرد نمی کند. برخورد دوگانه به پرونده این دو نفر نشان از وضعیت فلاکت بار و ضد بشری دم و دستگاه حقوقی و قضایی حکومت اسلامی دارد. برادران رفیق دوست 123 میلیارد از ثروت عمومی را مثل آب خوردن بالا می کشند و کسی تخم اشان را نمی گیرد، اما بدبخت بینوایی که از روی ناچاری چند لیتر روغن دزدیده انگشتانش را قطع می کنند.

حسین درخشان در دست این سیستم ستم گر و نامردمی اسیر است. هنوز کسی خبر درستی از سرنوشت او ندارد. بر تمامی وب لاگ نویسان و آزادی خواهان ایرانی است که با فریاد کشیدن بر سر این سیستم ضد بشری خواهان آزادی هر چه سریع تر او   بشوند.

۱ نظر:

محسن کردی گفت...

من با نگاه حسین درخشان به مسائل مشکل دارم. اما عقیده دارم که درست نیست که اهل سیاست او را این گونه فراموش کنند.
مشکل حسین درخشان این است که کسی او را دوست ندارد. مشکل او این است که مستقل است. مشکل او این است که اسیر جو و فشار حکومت و مخالفین اش نمیشود. آنچه را که فکر میکند درست است انجام میدهد. مشکل او این است که دربست خود را در اختیار یک طرف قرار نمیدهد. آخوندها ناراحتند که او چرا دربست در اختیار آنها نیست بلکه نگاهی اصلاح طلبانه دارد و مخالفین حکومت هم که به همین اندازه که درخشان از اصلاح طلبی حمایت می کند از او ناراضی هستند. اصلاح طلبان هم او را زیادی مجیز گوی حکومت میدانند و نه در بست در اختیار اصلاح طلبان. من دلم میخواهد در کشور من روزی برسد که کسی لازم نباشد الزاما جزو دار و دسته ای باشد تا بلوکه نشود. باید از حسین درخشان دفاع کرد. حسین درخشان کسی مثل خانم کلینتون و سفارت سوییس را ندارد اما ما را که دارد. ما باید از او حمایت کنیم و اعتراض کنیم که چرا به جرم ابراز عقیده او را در بند کرده اند.