سه‌شنبه، دی ۱۷، ۱۳۸۷

رویای تعویض شده

آقایان و خانم هایی که به ما مرحمت فراوان نموده و از ما خواسته اید که رویاهامان را برایتان انشاء کنیم ! چنان که ما در مدرسه یاد گرفتیم، انشاء نویسی برای خودش اصولی دارد. مثلا صورت مسئله ای را که قرار است بر اساس آن انشاء کنیم باید واضح و مبرهن باشد و گرنه در وادی آن گم می شویم و انشاء چیز مزخرفی خواهد شد که جایزه دو هزار دلاری که سهل است ، کسی آن را صنار هم نمی خرد. اگر صورت مسئله مثل مال شما باشد انیشتن هم درمی ماند چه برسد به جوان زیر بیست و پنج سال. « رویای به تعویق افتاده » که صورت مسئله است، خیلی گنگ و حواس پرت کن است. زبانم لال یا شما بیسواد بوده اید و یا مترجم فارسی کار دیلماجی را خوب انجام نداده. بگذریم رویا به تعویق نمی افتد. حقوق ماهانه ممکن است به تعویق بیافتد اما رویا یا برآورده می شود یا نمی شود. مثل همه رویاهای خاورمیانه. عادت ماهانه نیست که به تعویق بیافتد. در متن توضیحی شما به حدی اشتباهات فاحش دستوری و واژه گانی زیاد است که خواندن آن آدم را به فکر وامی دارد که چه کاسه ای پشت نیم کاسه است. از نسل دایی جان ناپلئون ایم دل خور نشوید. از آن ها بدتر قوانین انشاء نویسی است که هیچ ربطی به ادبیات ندارد بلکه بیشتر به ادب کردن شبیه است. مثلا باید از چیزها و کسان خاصی اسم نیاوریم ( و گرنه ادب خواهیم شد و از مسابقه پرتمان می کنند بیرون). بنده بی سواد اگر بخواهم در مورد فواید تخم مرغ هم بنویسم چگونه باید بر « سیاست های دولت آمریکا و نفوذ عوامل فیزیکی ( که منظور از این عوامل فیزیکی را نفهمیدم) در سیاست کشور متمرکزنشوم» و یا از« ( بحث در مورد جنگ عراق، جنگ اعراب و اسرائیل و غیره) » دوری کنم.
در یک کلام و با انشاء خودتان بگویم که رویای ما : تجفیف، تبکیت، تثقیب، تجذیر، تجصیص، تجویف، تحبیس؛ تحریف، تحریق، تحمیق، تخدیر، تدمیر، تذلیل، تسقیف، توقیف، تصغیر، تضعیف، تعذیب، تعریق، تعریک، تعفین، تعلیق، تعویض، تفتنین و... شده اما به سلامتی سر ولایت فقیه ( ببخشید قرار بود اسم نبرم) هیچگاه به تعویق نیفتاده است. از این انشاء ها بدهید احمدی نژاد بنویسید و جایزه هم به او بدهید. بیچاره عقده خودبزرگ بینی دارد.

۱ نظر:

Mo گفت...

جناب همایونی عزیز. از محبت شما در طول مریضی‏ام با خبر شدم. باور کنید با تمام وجود محبت بی دریغتان را حس کردم و از آن انرژی گرفتم. از محبت فراوان شما سپاسگزارم. ارادت و مهر عبدالقادر