جمعه، اسفند ۰۱، ۱۳۸۲

لینکستون: انقلابی در وبلاگ نویسی
عرفان پاریزی دست به کاری زده است بسیار بزرگ و بسیار ستودنی. برپایی لینکستون بی شک انقلاب بزرگی در وبلاگ نویسی فارسی زبانان جهان خواهد شد. اابتکار خلاقانه او به خوانندگان وبلاگ ها و خود وبلاگ نویسان این امکان را می دهد که به آسانی به مطالب خواندنی راه پیدا کنند. لینکستون در آینده نزدیک به پرخواننده ترین وبلاگ ایرانی تبدیل خواهد شد. ادامه این ابتکار خلاقانه به تنهایی کاری خواهد بود پر زحمت و انرژی و وقت بسیاری را می طلبد. نمی دانم که عرفان عزیز فکری به حال این موضوع کرده است یا نه ؟
گرداندن چنین وبلاگی با حجم عظیم مطالبی که به آن لینک می شود محتاج سردبیری جدی و بی رحم است . کارنامه عرفان جدی بودن او را نشان می دهد و اما بی رحمی ؟ منظور من از بی رحمی در انتخاب مطالبی است که برای لینکستان لینک می شود. اگر عرفان می بیند که مطلب من پرت است و مزخرف است باید آن را به زباله دانی بریزد. این سانسور نیست بلکه احترام به خوانندگان است. چرا که چنین وبلاگی دارای حجم محدودیست و نمی تواند به هر مطلبی لینک بدهد. انتخاب بهترین ها برای این چنین وبلاگی بسیار حیاتیست. انتخاب بهترین ها در هر رسانه گروهی یکی از اصول اولیه است . سانسور زمانی معنی پیدا می کند که عقاید و نظرات دیگری را به صرف مخالفت با آن حذف نمود.
نمیدانم که گذاشتن شمارشگر برای مطالب امکان دارد یا نه ؟ اگر این امکان وجود داشته باشد برای آمار گیری بسیار با ارزش است. با آمار گرفتن از تعداد خوانندگان می شود به علاقه آنان به موضوعات ویژه پی برد و در بازتاب دادن آن موضوعات تلاش بیشتری کرد.
به هر حال این آغاز راه است و من آینده بسیار خوبی را برای لینکستون پیش بینی می کنم. دستت درد نکند آقای پاریزی.


هیچ نظری موجود نیست: